Geoblog.pl    irenaw    Podróże    cudze chwalicie ....    Radunia na powitanie ciepłych dni

Radunia na powitanie ciepłych dni

Polska, Ostrzyce

Jak rozpocząć długi majowy weekend? Nie ma nic lepszego niż spływ kajakowy. Nauczeni doświadczeniem decydujemy się na spływ jednodniowy i to był chyba dobry wybór. Poranek wita nas słoneczny aczkolwiek zimny.
Na miejsce spływu wybieramy rzekę Radunię, jednak nie w jej 'najatrakcyjniejszym' fragmencie, a jeden odcinek wcześniej. Powody są dwa: po pierwsze zabieramy ze sobą Adasia, który nigdy nie spływał, po drugie niedawno dowiedzieliśmy się, że nasza rodzinka się powiększa, więc potencjalna kąpiel w kwietniowej, zimnej wodzie z Maluszkiem w brzuszku nie byłaby zbyt wskazana.
Spotykamy się wszyscy (ja x2, Tomek,Justyna, Andrzej, Adaś) ok. 9 rano i wyruszamy w trasę.
Pierwsze kłopoty napotykamy jeszcze w Gdańsku, niestety okolice lotniska są remontowane i nie możemy wyjechać na właściwą drogę, po kilku okrążeniach docieramy na właściwą trasę, gdzie wita nas korek przed Chwaszczynem.
Na szczęście na umówione miejsce docieramy na czas.
Czekając na pana z kajakami wygrzewamy się na słońcu na pomoście na jeziorze Ostrowskim (zdj.1) oraz uzupełniamy zapasy spożywcze.
Kajaki wodujemy pod mostkiem (zdj. 2,3), woda wydaje się równa lecz bystra. Pierwszy startuje Adaś w jedynce i niestety nim my zdążyliśmy wejść do swoich kajaków, Adam zahaczył o jedyny kamień i zaliczył pierwszą w swoim życiu wywrotkę kajakową (zdj. 4). Na szczęście woda była płytka, jednak zdołał się zmoczyć :(
50 metrów dalej czeka nas przeprawa przez bystry spadek wody, tym razem udało się bez przewrotek, jednak ja zostałam zmoczona 'falą uderzeniową'.
Początek zapowiada się ciekawie :)